Header Ads

Ulasan Ringkas PM Berhubung Ekonomi Negara

images (18)

Pencapaian negara dalam mengharungi keadaan kelembapan ekonomi dunia hari ini cukup mengkagumkan dunia. Malaysia kini boleh diibaratkan sedang menuju jalan keluar dari zaman kemelesetan ekonomi hasil daripada tindakan bijak kerajaan menguruskan ekonominya.
Dalam blog https://najibrazak.com sebentar tadi, beliau mengulas serba sedikit tentang pencapaian negara yang kini diberi perhatian oleh dunia. Berikut merupakan isi kandungan teks beliau seperti yang terkandung dalam laman blog beliau.

images (17)

“Alhamdulillah, Malaysia telah mencatat pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada kadar 5 peratus untuk tahun 2015 walaupun berdepan dengan keadaan ekonomi yang mencabar dan tidak menentu.
Pencapaian ekonomi Malaysia ini meletakkan kita di antara yang terbaik di rantau ASEAN.
Namun demikian, kita tidak harus leka tetapi sebaliknya perlu terus mengambil langkah proaktif untuk menjamin kepentingan dan kesejahteraan rakyat agar tiada yang ketinggalan dalam arus pembangunan negara.
Saya yakin kita akan dapat mengharungi cabaran ekonomi global dan memastikan ekonomi Malaysia kekal kukuh dan stabil pada landasan yang tepat, Insya-Allah”.

No comments