Header Ads

PILIHANRAYA TEMPATAN (PBT): CARA HALUS DAP UNTUK MENGHAPUSKAN KUASA MELAYU


Telah dijangka Regim DAP telah memulakan agenda jahat satu demi satu selepas berjaya menggunakan kesempatan diatas pengundi PH yang majoriti taksub kepada Tun M..

Konvensyen regim DAP KL tempohari telah meluluskan resolusi menuntut pilihanraya PBT.... Bukan setakat jolok sarang tebuan dah ni tapi dah terang2 akan melabon habis orang melayu yang mereka dendam selama ni.

Bila mana agenda DAP ini dilaksanakan Dan diluluskan maka ternyatalah bahawa nasihat berzaman "Melayu Akan Merempat Di Tanah Sendiri" akan menjadi kenyataan!

Mohon sebarkan supaya Bangsa Melayu kita tahu. Mungkin anak2 muda kita belum faham apa itu Pilihanraya Tempatan.

👉 PILIHANRAYA TEMPATAN: CARA HALUS DAP UNTUK MENGHAPUSKAN KUASA MELAYU

1. Tun Mahathir menegaskan Pilihanraya Tempatan tidak akan dilaksanakan, walaupun menerima tekanan hebat, terutamanya dari DAP.

2. Kali terakhir Pilihanraya Tempatan dilakukan adalah pada 1964, dan kerajaan menghapuskannya sejak itu.

3. Apa maksudnya dan ancamannya dari Pilihanraya Tempatan ini, sampaikan DAP tergila-gila mahukannya?

4. Pilihanraya Tempatan diadakan bertujuan untuk memilih wakil kerajaan tempatan. Umpama Datuk Bandar, Yang diPertua Majlis dan Ahli Majlis.

5. Sekarang ini, jawatan-jawatan itu diisi oleh mereka yang dipilih terus oleh kerajaan, dan kebanyakan dari mereka ini adalah Melayu.

6. Tapi, bila Pilihanraya Tempatan dilaksana, orang Cina boleh memilih pemimpin Cina untuk mengetuai bandar-bandar besar.

7. Sedia maklum, kaum Cina adalah majoriti di bandar besar. Dengan mudah mereka boleh memilih pemimpin kaum mereka untuk menguasai bandar-bandar besar ini.

8. Bayangkan jika Datuk Bandar dan pemimpin setempat Kuala Lumpur semuanya Cina. Mereka ini akan mempunyai banyak kuasa untuk menindas dan mendiskriminasi perniagaan dan masyarakat Melayu keluar dari ibu kota.

9. Sudah tentu polisi mereka nanti hanya akan menguntungkan kaum mereka sahaja, dan kerajaan Persekutuan tidak boleh mencampuri urusan mereka. Maka, bandar-bandar besar akan dikuasai oleh golongan Cina yang kaya sahaja.

10. Kerajaan Tempatan mempunyai kuasa terhadap cukai dan undang-undang kecil.

11. Sebab inilah DAP sangat mahukan Pilihanraya Tempatan. Ianya untuk mereka menguasai sepenuhnya bandar besar dan sekaligus mengawal ekonomi negara.

12. Setelah episod ICERD mula lega dengan kemenangan bagi orang Melayu. Kini, DAP masih belum berputus asa untuk menguasai negara dengan apa cara sekalipun.

13. Oleh itu, orang Melayu harus berhati-hati. Perjuangan belum selesai,kita jangan leka kalau kita tidak cukup tidur memikirkan untuk mempertahan Agama dan Bangsa, mereka pun sama tidak cukup tidur memikirkan untuk menghancurkan Agama dan Bangsa kita,oleh itu bersatulah demi Agama dan Tanahair

- NEGARA INSIDER
SEBARKAN SEBANYAKNYA...

Ini Cerita Agenda Jahat DAP Disebalik 👇

Konvensyen DAP KL lulus resolusi tuntut pilihan raya PBT

KUALA LUMPUR: DAP hari ini mengulangi tuntutan untuk mengembalikan pilihan raya Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dengan menjadikannya antara 8 resolusi yang diluluskan pada Konvensyen Tahunan DAP Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 2019 yang berlangsung hari ini.

Kesemua 8 resolusi itu diluluskan sebulat suara oleh 107 anggota perwakilan yang hadir. Ia diumumkan oleh speaker Wong Shu Qi.

Pilihan raya PBT dituntut bagi membolehkan demokrasi diamalkan di peringkat akar umbi dan memastikan akauntabiliti PBT kepada rakyat.

Resolusi lain ialah menggesa kerajaan persekutuan serta Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) lebih serius menangani masalah banjir kilat yang masih berlaku di Kuala Lumpur. DBKL perlu menaik taraf sistem perparitan di kawasan yang kerap dilanda banjir kilat.

Turut diluluskan ialah resolusi menuntut kerajaan persekutuan menyegerakan usaha menyediakan perkhidmatan awam yang baik, cekap dan bermutu di seluruh negara, khususnya di Kuala Lumpur.

Selain itu, perwakilan menggesa kerajaan persekutuan, terutamanya Kementerian Komunikasi dan Multimedia serta Kementerian Dalam Negeri bertindak tegas terhadap pihak yang menyebarkan berita dan maklumat palsu, khususnya yang membangkitkan api perkauman serta keagamaan yang sempit kerana ia boleh memecahbelahkan perpaduan rakyat.

Perwakilan turut bersetuju mengutuk perbuatan pihak rasis, termasuk parti pembangkang yang membakar api perkauman melalui ucapan, kenyataan dan sebaran media sosial kerana ia melanggar Perlembagaan Persekutuan serta menjejaskan keharmonian antara kaum.

Resolusi lain yang diluluskan termasuk menyokong kepimpinan Jawatankuasa Tertinggi Parti (CEC) DAP untuk menangani isu sensitif serta melawan musuh politik yang membakar api perkauman untuk memecahbelahkan perpaduan rakyat berbilang kaum.

Resolusi itu juga meminta kerajaan persekutuan memansuhkan atau meminda semua undang-undang zalim dan peruntukan yang zalim seperti yang dijanjikan dalam manifesto Pakatan Harapan 2018.

Resolusi lain ialah kerajaan persekutuan perlu menunaikan janji dalam manifesto PH pada pilihan raya umum 2018, terutamanya janji untuk meningkatkan taraf hidup rakyat serta mengurangkan beban perbelanjaan keluarga, bagi mengekalkan keyakinan rakyat terhadap pentadbiran kerajaan.

Konvensyen berkenaan dirasmikan setiausaha agung DAP yang juga Menteri Kewangan Lim Guan Eng.

Turut hadir pengerusi kebangsaan DAP dan pengerusi DAP Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur Tan Kok Wai, Menteri Industri Utama Teresa Kok dan Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Hannah Yeoh.

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/12/08/konvensyen-dap-kl-lulus-resolusi-tuntut-pilihan-raya-pbt/

#PikirApaNakJadiPulak #DAPKomunis #DAPChauvinistRacist

No comments