Header Ads

Kes Covid-19 Lembah Klang terus naik, Tan Sri DG KKM pula kejar glamor dalam Anugerah Meletup Era 2020

PUTRAJAYA: Kes Covid-19 Lembah Klang terus mencatatkan kenaikan harian. Dulu Sabah menjuarai kes kini Lembah Klang juara kes Covid-19.

Namun Lembah Klang terus meriah seolah-olah tidak ada PKPB. Tiada apa yang berlaku. Lembah Klang ini hampir semua menjadi Red Zone tetapi rakyat terus alpa.

Kurang daripada 24 jam, pentas Anugerah Meletop Era 2020 (AME) akan membuka tirainya secara rasmi.

Selepas beberapa bulan ditangguhkan berikutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), malam ini peminat industri hiburan tanah air untuk mengetahui siapa yang bakal bergelar Artis Top Top Meletop 2020.

Selain itu, AME juga akan menampilkan barisan artis yang hebat untuk membuat persembahan pada ini antaranya Shiha Zikir, Aina Abdul, Andi Bernadee, Anuar Zain dan Misha Omar.

Tetapi bukan itu sahaja tarikan istimewa AME pada tahun ini, ia juga akan melibatkan Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Tapi, apakah yang Dr Noor Hisham akan buat dalam AME 2020 berkongsi pentas bersama Nabil Ahmad, Jihan Muse serta Zizan Razak pada jam 9 malam ini di saluran Astro Ria dan Astro Ria HD?

Apakah Tan Sri menerima anugerah? penyampai anugerah? Apakah beliau juga mahu populariti seperti artis? Apakah kerana DG KKM popular maka kehadirannya dalam AME 2020 akan menaikkan rating majlis itu malam ini? Dengan kehadirannya maka selepas ini rakyat akan terus mematuhi SOP?

Sebelum ini Tan Sri DG sering kali menegur majlis keramaian atau program orang politik namun kali ini nampaknya hadir dalam pentas Anugerah Meletop Era 2020 (AME) kerana populariti majlis itu.

Oktober lalu menurut sumber dalaman pejabat Ketua Pengarah KKM, Tan Sri DG telah mengarahkan pegawainya  mengadakan rundingan  pemilik syarikat animasi Animonsta Studios untuk muncul dalam figura animasi 3D baharu  siri animasi popular tempatan, BoBoiBoy.

‘Adiwira baharu’ BoBoiBoy ini telah nengangkat populariti  Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah.

Apakah Anugerah Meletop Era 2020 mengikut mengikut SOP norma baharu sebagaimana arahan Majlis Keselamatan Negara (MKN) dan KKM? Atau Tan Sri DG terus mencari medium baharu untuk popular.

Terlalu banyak kisah kelakar DG Hisyam ni. Dia banyak berlakon saja. Ada 9 timbalan DG yang bekerja bertungkus lumus untuk DG berlakon konon2 dia yang penat bekerja.

DS Adham Baba sebagai Menteri Kesihatan bekerja tanpa memikirkan nak glamour macam DG Hisyam pun. Beliau tidak mahu mempublisiti diri beliau kerana keikhlasan itu amat penting memastikan rakyat Malaysia sihat dan dapat kehidupan yang baik. 

Rakyat Malaysia jangan percaya la sangat dengan DG Hisyam ni yang sebenarnya adalah Aktivis DAP dalam diam. Kalau dah keturunan Chauvinist tetap Chauvinist.

Apa hubungan DG Hisyam dengan bekas timbalan menteri pertahanan si Chin Tong Komunis tu? 

Jangan mudah percaya kepada pembohong berlakon hebat padahal bangsat! 




No comments